ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ & ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ

Του Νίκου Γιαννούλα

Φωτογραφίες: ΕΚΟ Acropolis Rally

acropolis

Για να εξελιχτεί ομαλά ο εθνικός μας αγώνας, βασική αρχή αποτελεί η απόλυτη συμμόρφωση με τις οδηγίες ασφαλείας και τις υποδείξεις των υπευθύνων, που υπάρχουν σε κάθε πρόσβαση στα σημεία θέασης.

Η μοναδική δυνατότητα που έχουμε στο πλαίσιο του ΕΚΟ Ακρόπολις Ράλλυ να παρακολουθήσουμε ελεύθερα έναν αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στα υπέροχα ελληνικά βουνά, δεν σημαίνει  επ' ουδενί πως δεν πρέπει να τηρούμε απαρέγκλιτα τους κανονισμούς ασφαλείας.

Στους λάτρεις των ράλλυ είναι γνωστό πως ακόμα και ένας θεατής να βρεθεί σε επικίνδυνο σημείο, μπορεί να αποτελέσει το λόγο ακύρωσης μιας Ειδικής Διαδρομής από τους οργανωτές και τον εκπρόσωπο ασφάλειας της FIA.

Καλό είναι να γνωρίζουμε όλοι ότι για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα έχει κατατεθεί ένα αυστηρό «πλάνο ασφάλειας» του αγώνα που έχει εγκριθεί από την FIA, το οποίο περιλαμβάνει και συγκεκριμένα σημεία θέασης.

Για τον λόγο αυτό οι διοργανωτές προτείνουν κάθε χρόνο τα σημεία από τα οποία μπορεί κανείς να φτάσει με το όχημά του σε ασφαλή σημεία  και για τα οποία εμείς με τη σειρά μας σας ενημερώνουμε.

Ακολουθώντας τις οδηγίες των διοργανωτών για τις προσβάσεις στις Ειδικές Διαδρομές αλλά και τις οδηγίες ασφάλειας που θα αναφέρουμε στη συνέχεια, μπορούμε να απολαύσουμε έναν συναρπαστικό αγώνα, χωρίς την πιθανότητα ακυρώσεων και δυστυχημάτων.

Γενικοί κανόνες ασφάλειας

• Βάσει των νέων κανονισμών ασφάλειας της FIA, οι περιοχές χωρίς κορδέλα ή προστατευτικό πλέγμα θεωρούνται απαγορευμένες. Παρακολουθήστε τον αγώνα μόνο από τις προβλεπόμενες θέσεις θεατών οι οποίες επισημαίνονται διακριτά ή από υπερυψωμένα σημεία.
  • Η όποια μετακίνηση εντός της Ειδικής Διαδρομής απαγορεύεται αυστηρά μισή ώρα πριν την εκκίνηση του πρώτου αυτοκινήτου.
  • Μην κλείνετε ποτέ τις προσβάσεις προς τα σημεία θέασης. Τις περισσότερες φορές αυτές αποτελούν και σημεία προσέγγισης και διαφυγής των ασθενοφόρων.
  • Ακολουθείτε πάντα τις οδηγίες των κριτών. Βρίσκονται στις Ειδικές Διαδρομές για τη δική σας ασφάλεια.

Στη συνέχεια θα βρείτε όλες τις Ε.Δ. ανά ημέρα, με τα ωράρια και τις προσβάσεις που προτείνουν οι διοργανωτές. Εμείς επιλέξαμε αυτές που μπορούν να προσεγγιστούν εύκολα από κάθε όχημα. Πατώντας πάνω στην περιγραφή της κάθε πρόσβασης, ανοίγει το πρόγραμμα πλοήγησης google maps, το οποίο σας οδηγεί στο σημείο.

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024

Shakedown – Μήκος: 3,62 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 7:00 Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 09:01

Βρίσκεται δίπλα ακριβώς στην πόλης της Λαμίας. Καθώς δεν υπάρχει ενδιάμεση πρόσβαση για το Shakedown, η είσοδος (μόνο πεζή) από τον τερματισμό θα επιτρέπεται το αργότερο μέχρι τις 8:15. Νωρίτερα, παρκάρετε στο δρόμο Λαμίας - Δομοκού, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΛ.ΑΣ. και των υπευθύνων της διοργάνωσης.

Πατήστε εδώ για την διαδρομή

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΔ 1 & 4, Άνω Παύλιανη

Μήκος: 22,47 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 04:55. Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 1 07:58, ΕΔ 4 14:29

Πολύ όμορφη Ειδική Διαδρομή με το αρχικό και το τελικό της κομμάτι να είναι τα πιο γρήγορα και τα πιο θεαματικά για να παρακολουθήσετε. Αν δεν θέλετε να ξεκινήσετε από τα χαράματα για να την παρακολουθήσετε, μπορείτε να ξεκινήσετε την ημέρα με την Ε.Δ. Δάφνη και στη συνέχεια να επιστρέψετε για το δεύτερο πέρασμα στις 14:29.

Πρόσβαση 1

Από την επαρχιακή οδό Οίτης ή από την επαρχιακή οδό Σπερχιάδας-Άμφισσας, θα φτάσετε στη διασταύρωση της Νέας Παύλιανης. Εκεί θα βρείτε γήπεδο μπάσκετ και ταβέρνα στα αριστερά σας. Μηδενίζετε το χιλιομετρητή και συνεχίζετε προς Άνω Παύλιανη. Σε 1,5 χλμ. στρίβετε δεξιά ακολουθώντας πορεία προς το κοιμητήριο του χωριού. Η πρόσβαση είναι ασφάλτινη και θα είναι ανοιχτή μέχρι 180 μ. μετά το κοιμητήριο. Από εκεί ξεκινάει χωματόδρομος που σε 500 μ. συναντάει την ειδική στο 6.71 χλμ. σε τεχνικό ανηφορικό κομμάτι (λίγα μέτρα μετά την πρόσβαση, με τη φορά της ειδικής, υπάρχει και μία φουρκέτα). Η αναχώρηση μπορεί να γίνει από τον περιφερειακό δεξιά.

Προσοχή: O δρόμος αποτελεί διαφυγή ασθενοφόρου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Διατηρήστε τον ανοιχτό. Το μπλοκάρισμα δρόμου διαφυγής μπορεί να προκαλέσει την ακύρωση της ειδικής διαδρομής.

Πρόσβαση 2

Από την επαρχιακή οδό Οίτης ή από την επαρχιακή οδό Σπερχιάδας-Άμφισσας, θα φτάσετε στη διασταύρωση της Νέας Παύλιανης. Εκεί θα βρείτε γήπεδο μπάσκετ και ταβέρνα στα αριστερά σας. Μηδενίζετε το χιλιομετρητή και συνεχίζετε προς Άνω Παύλιανη. Σε 1,5 χλμ. στρίβετε αριστερά σε διασταύρωση όπου δεξιά οδηγεί προς κοιμητήριο και περιφερειακό. Ακολουθείτε πορεία προς το ορεινό καταφύγιο «ΦΟΙΒΟΣ». Είναι χωματόδρομος σε καλή κατάσταση. Μετά από 2 χλμ. θα φτάσετε στο 9.62 χλμ. της ε.δ. Είναι ένα γρήγορο στενό κομμάτι, με την Μονή Προφήτη Ηλία (στο 10,11 χλμ.) να αποτελεί ένα από τα περιορισμένα σημεία θέασης στο συγκεκριμένο τμήμα της ε.δ.

Πρόσβαση 3

Από τη Νέα Παύλιανη είτε από την Καλοσκοπή, φτάνετε στο καταφύγιο «ΟΙΤΗ» όπου και μηδενίζετε το χιλιομετρητή. Σε 200 μ. θα βρείτε διασταύρωση όπου στρίβετε δεξιά προς «Καστριώτισσα-Μαυρολιθάρι-Πυρά». Μετά από 5 χλμ., πάνω σε δεξιά στροφή, στρίβετε δεξιά προς τα πίσω και ακολουθείτε μέτριο ανηφορικό χωματόδρομο για 4 χλμ. Οδηγεί σε διασταύρωση όπου στα αριστερά βρίσκεται η Πυρά Ηρακλέους και δεξιά, στο 1 χλμ. η ειδική διαδρομή. Φτάνετε στο 16.67 χλμ. όπου παρουσιάζονται αρκετές ευκαιρίες για ασφαλή θέαση.

ΕΔ 2-5, Δάφνη

Μήκος: 21.67 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 06:05 Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 2 09:09 & ΕΔ 5 15:40

Όμορφη ειδική, κατηφορική στην αρχή της. Τα πολύ θεαματικά χιλιόμετρα ξεκινούν προς το τέλος της, κατηφορικά, μέχρι το χωριό Μάρμαρα. Από τις προσβάσεις η πρώτη είναι εύκολη αλλά οδηγεί στην αφετηρία της Ε.Δ., ενώ η δεύτερη που φτάνει πολύ κοντά στο εντυπωσιακό οδηγικά κομμάτι της διαδρομής, απαιτεί μοτοσικλέτα διπλής χρήσης ή αυτοκίνητο 4Χ4.

Πρόσβαση 1

Από Παύλιανη ή από Καλοσκοπή φτάνετε στο Καταφύγιο «ΟΙΤΗ». Σε 200 μ. στρίβετε δεξιά προς «Καστριώτισσα-Μαυρολιθάρι-Πυρά». Μέσω Πυρών φτάνετε στο Μαυρολιθάρι. Στην έξοδο του χωριού, όπου ανηφορικός δρόμος δεξιά, μηδενίζετε και συνεχίζετε στον κεντρικό δρόμο. Σε 1,90 χλμ. φτάνετε στην πινακίδα εισόδου στο χωριό «Καστριώτισσα». Συνεχίζοντας, σε 5,38 χλμ. ακολουθείτε τις οδηγίες της ΕΛ.ΑΣ. παρκάροντας μόνο μετά το χωματόδρομο που δεξιά οδηγεί στην αφετηρία της ειδικής. Περπατώντας πίσω (ΜΕΧΡΙ 30’ ΠΡΙΝ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟΥ 1ου ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ) μπορείτε να μπείτε στον χωματόδρομο στα αριστερά σας. Σε 390 μ. φτάνετε στην εκκίνηση της ειδικής διαδρομής.

Πρόσβαση 2

Πριν την είσοδο του χωριού «Μάρμαρα», στην πινακίδα «Προς Πέρα Συνοικία», ακολουθείτε το δρόμο όλο δεξιά. Αφού περάσετε την πρώτη διασταύρωση, σε 240 μ. αφήνετε ένα δρόμο δεξιά και σε άλλα 300 μ. στρίβετε δεξιά. Συνεχίζοντας σε πολύ στενό δρόμο, μετά από 1,20 χλμ. φτάνετε στο 21.25 χλμ. της ειδικής διαδρομής (παρκάρετε στο δρόμο από τον οποίο φτάσατε). Προσοχή: Καθώς δεν υπάρχει χώρος για μανούβρα, θα πρέπει να περιμένετε να ολοκληρωθεί η ειδική διαδρομή και να περάσει το ουραγό αυτοκίνητο για να φύγετε, με κατεύθυνση το χωριό Μάρμαρα.

ΕΔ 3-6,  Ταρζάν

Μήκος: 23,37 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 08:15. Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 3 11:17 & ΕΔ 6 17:48

Η διάσημη Ε.Δ. «Ταρζάν» επανήλθε στο Ρ.Α. το 2021 ως μέρος της ιστορίας του εθνικού μας αγώνα. Τα πρώτα, περίπου δέκα χιλιόμετρα, περνούν μέσα από πυκνό δάσος, σε σκληρό δρόμο. Στη συνέχεια, για περίπου 4 χιλιόμετρα ο δρόμος είναι ιδιαίτερα καλός. Οπότε, περίπου στο 14ο χιλιόμετρο αξίζει να παρακολουθήσει κανείς.

Πρόσβαση 1

Από την επαρχιακή οδό Λαμίας-Καρπενησίου, στη Βίτολη στρίβετε δεξιά σε ανηφορικό τσιμεντένιο δρόμο με πινακίδα «Ροβολιάρι». Φτάνετε στο χωριό και μετά την έξοδό του συνεχίζοντας για περίπου 2 χλμ. σε μέτριο χωματόδρομο, φτάνετε 400 μέτρα πριν από το14,81 χλμ. της ε.δ. Ακολουθήστε τις οδηγίες της οργάνωσης και παρκάρετε το όχημά σας στις ενδεδειγμένες θέσεις.

Πρόσβαση 2

Από Σμόκοβο προς Ρεντίνα (όπου αεροπλάνο) συνεχίζετε διασχίζοντας το χωριό. Σε 1,64 χλμ. φτάνετε σε πλατεία (δεξιά καφενείο) και στρίβετε αριστερά. Σε 480 μ., όπου πινακίδα Stop, στη διχάλα ακολουθείτε το δρόμο δεξιά. Σε 6,40 χλμ., στη διχάλα (πινακίδα «Μονή Ρεντίνας» στα δεξιά) συνεχίζετε στον αριστερό δρόμο. Σε 1,90 χλμ. (πινακίδα «Δήμος Σοφάδων Όρια Ρεντίνας») συνεχίζετε ευθεία. Σε 2,91 χλμ. η αστυνομία θα διακόπτει την κυκλοφορία. Παρκάρετε και σε 440 μ. φτάνετε στο14,81 χλμ.της ειδικής διαδρομής.

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024

Ε.Δ. 7 Ρεγκίνι

Μήκος: 28,67 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 05:13. Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 7 08:16

Πρόκειται για την  περυσινή Ε.Δ. Ελάτεια, με αντίθετη φορά. Σημεία αναφοράς είναι το πέρασμα από τα νερά στο 4,74 χλμ. της διαδρομής, καθώς και τα τελευταία πολύ γρήγορα κατηφορικά 10,59 χλμ. Οι προσβάσεις που σας προτείνουμε οδηγούν η 1η στα νερά και η δεύτερη στο γρήγορο κομμάτι και είναι εφικτές με κάθε αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα.

Πρόσβαση 1

Από Λιβαδειά προς Λαμία, μετά την Δαύλεια στον κυκλικό κόμβο στρίβετε λοξά δεξιά προς Αταλάντη. Σε περίπου 7 χλμ., όπου διασταύρωση προς Ελάτεια (αριστερά) και Σφάκα-Κατάλυμα (δεξιά), στρίβετε αριστερά. Μηδενίζετε και σε 5,95 χλμ. όπου κυπαρίσσια στα δεξιά σας και πινακίδα «Ι. Ναός Αγ. Αποστόλων», στρίβετε δεξιά. Μετά από 170 μ. στρίβετε λοξά αριστερά. Σε 130 μ. στρίβετε δεξιά και σε 2,46 χλμ. η επιφάνεια γίνεται χώμα. Σε 80 μ. στρίβετε αριστερά και έπειτα από 5,10 χλμ. φτάνετε στο 5.47 χλμ. της ειδικής διαδρομής. Μπορείτε είτε να παρακολουθήσετε από εκείνο το σημείο, είτε, περπατώντας εκτός διαδρομής αριστερά για 730 μ., να φτάσετε στο γνωστό πέρασμα από τα «νερά».
Προσοχή: O δρόμος αποτελεί διαφυγή ασθενοφόρου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Διατηρήστε τον ανοιχτό. Το μπλοκάρισμα δρόμου διαφυγής μπορεί να προκαλέσει την ακύρωση της ειδικής διαδρομής.

Πρόσβαση 2

Από Λιβαδειά προς Λαμία, μετά τη Δαύλεια στον κυκλικό κόμβο συνεχίζετε λοξά δεξιά, προς Αταλάντη. Σε περίπου 7 χλμ., όπου διασταύρωση προς Ελάτεια (αριστερά) συνεχίζετε ευθεία. Σε 5,10 χλμ., στρίβετε αριστερά προς Καλαπόδι και Ζέλι. Σε 200 μ., στην πινακίδα, στρίβετε αριστερά προς Ζέλι. Σε 3,70 χλμ. φτάνετε στο Ζέλι. Παρκάρετε στη δεξιά πλευρά της πλατείας και συνεχίζετε με τα πόδια, καθώς ο δρόμος αποτελεί διαφυγή ασθενοφόρου. Σε 700 μ. στη διχάλα συνεχίζετε ανηφορικά αριστερά και σε 200 μ. πάλι αριστερά, προς Προφήτη Ηλία. Σε 1,10 χλμ. φτάνετε στο 18.08 χλμ. της ειδικής, όπου από χώμα μπαίνει σε άσφαλτο.

Ε.Δ. 8, Θήβα

Μήκος: 20.95 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 07:34 Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 10:37

Με νέα χάραξη και συνολικό μήκος 20.95 χλμ. η ειδική αυτή θα έχει αρκετή σκόνη και είναι flat, με πολλά σημεία θέασης. Δεν περνάει από το γνωστό πεδίο βολής, αλλά εξελίσσεται στο γνωστό τερέν του μαλακού χώματος. Κοντά στην Αθήνα και με εύκολη πρόσβαση.

Πρόσβαση 1

Στην επαρχιακή οδό Νεοχωρακίου-Σχηματαρίου, περνάτε μέσα από το χωριό Νεοχωράκι με κατεύθυνση προς Ασωπία. Στο τελευταίο σπίτι του χωριού (στα δεξιά) μηδενίζετε τον χιλιομετρητή. Σε 350 μ. αφήνετε στα αριστερά χωματόδρομο (όπου βρίσκεται μία κίτρινη αποθήκη) που οδηγεί στην εκκίνηση στης ειδικής. Μετά από 500 μ. στρίβετε αριστερά σε πολύ καλό χωματόδρομο. Σε 500μ. φτάνετε στο 4.36 χλμ. της ειδικής.

Πρόσβαση 2

Στην επαρχιακή οδό Θήβας-Χαλκίδας στρίβετε στην έξοδο για Νοσοκομείο Θήβας. Συνεχίζετε ευθεία για 850 μ. και παρκάρετε με βάση τις οδηγίες της οργάνωσης. Περπατώντας ευθεία από τη διασταύρωση σε χωματόδρομο για 550 μ. φτάνετε στο 9.20 χλμ. της ειδικής διαδρομής. O δρόμος αποτελεί διαφυγή ασθενοφόρου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Διατηρήστε τον ανοιχτό.

Πρόσβαση 3

Επί της οδού ‘’Οπλαρχηγού Βόγκλη’’ στη Θήβα, στρίβετε στη διασταύρωση που βρίσκεται ο Ιερός Ναός Ευαγγελιστού Λουκά προς «Μοσχοπόδι/Δασαρχείο/Κοιμητήριο Θήβας». Σε 700μ. προσπερνάτε το Δασαρχείο και συνεχίζετε ευθεία με κατεύθυνση το Θέατρο Μοσχοποδίου. Σε 800 μ. σε διασταύρωση στρίβετε δεξιά προς Εξοχικό Κέντρο ‘’CASTELLO’’. Έπειτα από 400 μ. παρκάρετε σε ανοιχτό χώρο σύμφωνα με τις υποδείξεις των κριτών. Περπατώντας σε ανηφορικό χωματόδρομο για 450 μ. θα βρεθείτε στο 14,46 χλμ. της ειδικής διαδρομής, στη γνωστή διασταύρωση με την βαρέλα. O δρόμος αποτελεί διαφυγή ασθενοφόρου. Διατηρήστε τον ανοιχτό.

Ε.Δ. 9 – 11, Άγιοι Θεόδωροι

Μήκος: 25.87 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 10:02 Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 9 13:05 & ΕΔ 11 17:05

Η διαδρομή έχει εκκίνηση όπως και το 2021 από τον οικισμός Κιάφα Μπέκα και τερματισμό στον οικισμό Κάτω Χαρβάτι. Με εύκολη πρόσβαση από Αθήνα.

Πρόσβαση 1

Από την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου με κατεύθυνση προς Κόρινθο, βγαίνετε στην έξοδο προς Αγίους Θεοδώρους. Σε 360 μ. συναντάτε σταθμό διοδίων. Μετά από 170 μ., στο STOP, στρίβετε αριστερά και μετά από 1,73 χλμ. (ακριβώς πριν από γραμμές τραίνου) στρίβετε πάλι όλο αριστερά, στον πρώτο δρόμο. Σε 580 μέτρα, έχοντας «αφήσει» δύο δρόμους στα δεξιά, στρίβετε λοξά αριστερά και μετά από 220 μ. (έχοντας περάσει κάτω από τη δεύτερη γέφυρα), πάλι αριστερά. Σε 180 μ. στρίβετε δεξιά σε στενό ανηφορικό δρόμο προς «Κιάφα Μπέκα». Έπειτα από 2,77 χλμ. αφήνετε δεξιά σας χωματόδρομο που οδηγεί στην εκκίνηση της ειδικής διαδρομής. Μετά από 2,3 χλμ. αφήνετε στα αριστερά σας χωματόδρομο και συνεχίζετε στην άσφαλτο για ακόμα 2,5 χλμ. Εκεί παρκάρετε με βάση τις υποδείξεις των κριτών. Περπατώντας για λίγα μέτρα φτάνετε στο 7,39 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

Πρόσβαση 2

Στον κεντρικό δρόμο που από τον Ισθμό οδηγεί προς το Λουτράκι, στρίβετε δεξιά στην οδό Καραντάνη, ακριβώς στο εργοστάσιο PepsiCo-Ήβη. Έπειτα από 4,9 χλμ. φτάνετε σε διασταύρωση όπου ταμπέλα «ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ καλώς ήρθατε» και στρίβετε δεξιά, προς το εκκλησάκι Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Σε αυτό το σημείο η επιφάνεια γίνεται χωμάτινη. Συνεχίζετε στο χωματόδρομο για 4,7 χλμ. και φτάνετε στο 10,72 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

Ε.Δ. 10 Λουτράκι

Μήκος: 12,90 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 12:43 Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 15:46

Πρόκειται για την περσινή Ε.Δ. Πίσια με διαφορετικό τερματισμό. Ξεκινάει με στενό ανηφορικό κομμάτι μήκους 3,30 χλμ. από το εστιατόριο Πλάτανος στα Πίσια, για να τερματίσει στα πρώτα σπίτια του οικισμού Άνω Χαρβάτι.

Πρόσβαση 1

Από το χωριό Πίσια, συνεχίζετε με κατεύθυνση προς «Σχίνο». Σε 0,9 χλμ. στρίβετε δεξιά στον στενό ανηφορικό δρόμο και σε 2,10 χλμ. φτάνετε στο 3,30 χλμ. της ειδικής διαδρομής, στην εκκλησία Παναγία Φανερωμένη.

Ε.Δ. 12 ΕΚΟ Super Special Stage

Μήκος: 1,97 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 20:00 Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 21:05

Για φέτος η υπέρ-ειδική διαδρομή θα γίνει στα Σ.Ε.Α. Σείριος και μάλιστα επί της Ε.Ο. Αθήνας – Λαμίας. Γι' αυτό, η προσέγγιση του χώρου από τον αυτοκινητόδρομο δεν θα είναι δυνατή. Για να φτάσει κάποιος στο Σ.Ε.Α. Σείριος, ανάλογα με το ρεύμα που κινείται, θα χρειαστεί να πάρει είτε την έξοδο προς ΜΑΛΑΚΑΣΑ είτε αυτήν προς ΑΥΛΩΝΑ-ΟΙΝΟΦΥΤΑ και να συνεχίσει μέσω της παλαιάς Εθνικής Οδού. Φτάνοντας πίσω από το Σ.Ε.Α. Σείριος, ακολουθώντας τις οδηγίες της ΕΛ.ΑΣ. και των ανθρώπων της διοργάνωσης θα παρκάρει (δωρεάν) στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους. Προτείνεται η άφιξη περίπου στις 18:00 για την εξασφάλιση θέσης στάθμευσης και παρακολούθησης. Μετά τις 20:00 δε θα επιτρέπεται η είσοδος σε θεατές.

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024

Ε.Δ. 13 Οινοχώρι

Μήκος: 17,47 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 05:56 Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 08:59

Εντυπωσιακή διαδρομή, με πολλά σημεία θέασης και άπλετο χώρο, κυρίως στα πρώτα 5 χιλιόμετρα όπου ο δρόμος περνά μέσα από νταμάρια. Σε αυτά τα σημεία υπάρχει χώρος για ασφαλές camping, αν μπείτε αρκετά νωρίς στην Ε.Δ.

Πρόσβαση 1

Φτάνοντας στην πλατεία του Οινοχωρίου -ερχόμενοι είτε από Καστέλια είτε από Καλοσκοπή-, στρίβετε δεξιά προς την εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης. Εκεί συνεχίζετε προς τα αριστερά, αφήνοντας στα δεξιά σας τον ξενώνα «Τα τέσσερα βουνά». Μετά από 150 μ. περνάτε ένα ρυάκι και εισέρχεστε σε στενό χωματόδρομο. Έπειτα από 2,3 χλμ. φτάνετε στο 8,25 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

ΕΔ 14 - 15 Ελευθεροχώρι – WOLF POWER STAGE

Μήκος: 18,29 χλμ. Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 07:00. Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: Ε.Δ. 14 10:05. Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 15 13:15

Μία από τις πλέον όμορφες και με μεγάλους χώρου θέασης ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Ξεκινάει έξω από το Ελευθεροχώρι και αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων θεατών. Τα καλύτερα σημεία για να παρακολουθήσει κανείς είναι στις δύο «λίμνες» της περιοχής. Στον τερματισμό, στις παρυφές του χωριού Μενδενίτσα,  θα γίνει και η απονομή της Wolf Power Stage.

Πρόσβαση 1

Aπό τη Λαμία με κατεύθυνση πρoς Αθήνα, στην εθνική οδό βγαίνετε στην έξοδο προς Άμφισσα-Μπράλο, όπου υπάρχει σταθμός διοδίων. Σε 160 μ. στρίβετε δεξιά προς Πάτρα-Δελφούς-Άμφισσα. Σε 12,50 χλμ., στη διασταύρωση που αριστερά οδηγεί προς Ελευθεροχώρι, συνεχίζετε ευθεία και σε 2,63 χλμ., μετά από δεξιά στροφή, «αφήνετε» δεξιά διασταύρωση προς Σκαμνό-Οίτη-Παύλιανη. Σε 5,60 χλμ. στρίβετε αριστερά προς Λιβαδειά. Σε 2,90 χλμ. στρίβετε αριστερά προς Παλαιοχώρι. Σε 800 μέτρα στη διασταύρωση στρίβετε δεξιά και σε 200 μ. και πάλι δεξιά. Σε 400 μ., εμπρός από το κοιμητήριο η επιφάνεια γίνεται χώμα. Σε 600 μ., στη διασταύρωση στρίβετε αριστερά. Σε 1,80 χλμ. στρίβετε δεξιά (ανηφορικός δρόμος) και σε 6,0 χλμ. φτάνετε στο 3,90 χλμ. της ε.δ., στην πρώτη «λίμνη».

Πρόσβαση 2

Από τις Θερμοπύλες κατευθυνθείτε προς Ανάβρα. Περάστε μέσα από το χωριό και μηδενίστε εμπρός από το τελευταίο σπίτι στην έξοδό του (στα δεξιά, με παιδική χαρά). Σε 3,45 χλμ. (αριστερή στροφή - γαλάζιο προσκυνητάρι), στρίβετε δεξιά στον ανηφορικό χωματόδρομο. Σε 3,20 χλμ. στρίβετε αριστερά και σε 1,17 χλμ. φτάνετε στο 12.99 χλμ. της ειδικής διαδρομής.