ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ WRC

1.

Rally1

Είναι η κορυφαία κατηγορία του Πρωταθλήματος. Σε αυτήν συμμετέχουν οι καλύτεροι οδηγοί με τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα. Σε αυτήν την κατηγορία αγωνίζονται οι εργοστασιακές συμμετοχές που διεκδικούν τα πρωταθλήματα και τα αποτελέσματα όλων των αγώνων της χρονιάς μετρούν στην τελική βαθμολογία. Οι βασικοί εκπρόσωποι είναι οι Toyota Yaris, Hyundai i20 και Ford Puma.

Rally1 Img

Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έτρεχαν μέχρι το 2021 «πήραν σύνταξη» και στη θέση τους έχουμε τα νέα «θηρία». Η κορυφαία κατηγορία των ράλλυ ονομάζεται Rally1 και η ονομασία αυτή ακολουθεί τα νέα αυτοκίνητα, καθώς μαζί με τα παλιά αγωνιστικά «στο ράφι» μπαίνει και ο όρος World Rally Cars. Οι εκκλήσεις για νέα αυτοκίνητα έγιναν από τους υπάρχοντες κατασκευαστές που συμμετέχουν στο WRC, ώστε να αντικατοπτρίζουν τόσο τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, όπως οι εξελίξεις στην τεχνολογία, όσο και την ανάγκη μείωσης του κόστους για να καταστεί βιώσιμος ο ανταγωνισμός.

Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά φυσικά τους κινητήρες, που πλέον είναι υβριδικοί. Η βάση έχει μείνει η ίδια, δηλαδή ένας τετρακύλινδρος, τούρμπο, 1.600 κ.εκ. με ιποδύναμη περιορισμένη στους 380 ίππους, αλλά πλέον έχει προστεθεί και ένα ηλεκτρικό σύστημα. Το υβριδικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας θα παρέχεται σε όλες τις ομάδες από τον ίδιο κατασκευαστή, την Compact Dynamics, με ενσωματωμένη μπαταρία που παρέχεται από την Kreisel Electric.

Τα αυτοκίνητα κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια στις 100% ηλεκτρικές ζώνες σε απλές διαδρομές, όπως ορίζεται στο roadbook κάθε αγώνα από τον διοργανωτή του. Στην πλήρη ηλεκτρική λειτουργία, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 20 χλμ, ενώ η μπαταρία των 3,9 kWh, που λειτουργεί στα 750 volt, μπορεί να επαναφορτιστεί στο service park μέσα σε 30 λεπτά. Η υβριδική μονάδα μπορεί να αντέξει σε κρούση 70G.

Στις ειδικές διαδρομές το σύστημα θα συνεισφέρει περίπου 100 KW ή 136 ίππους παράλληλα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα μπορεί επίσης να ανακτά κινητική ενέργεια. Ο οδηγός θα έχει τρεις επιλογές για να ενεργοποιήσει την έξτρα ώθηση, με άλλες τρεις επιλογές για τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας από τον κινητήρα. Ο οδηγός όμως θα πρέπει να ορίσει αυτές τις επιλογές πριν από την εκκίνηση της ειδικής διαδρομής και δεν θα μπορεί να επιλέξει πότε θα ενεργοποιήσει την ηλεκτρική ώθηση εντός της Ειδικής.

Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα θα προσθέσει επιπλέον 84 κιλά στο μεικτό βάρος των αυτοκινήτων και λόγω των 750 βολτ της τάσης του, τα αυτοκίνητα θα πρέπει να φέρουν τη σήμανση «HY», με λευκά γράμματα σε κόκκινο φόντο, στις πόρτες. Τα πληρώματα θα πρέπει επίσης να έχουν μαζί τους γάντια υψηλής τάσης.

Άλλες σημαντικές αλλαγές σε σχέση με πέρυσι είναι οι παρακάτω:
- Συνθετικά καύσιμα
- Λιγότερο περίπλοκη ανάρτηση με μειωμένες διαδρομές
- Οι σχέσεις στα κιβώτια ταχυτήτων μειώνονται από 6 σε 5, όπως συμβαίνει στα αυτοκίνητα Rally2, και καταργούνται τα paddles στο τιμόνι
- Καταργείται το ενεργό κεντρικό διαφορικό
- Καταργούνται τα υγρόψυκτα φρένα
- Απλοποιείται το τούρμπο
- Αφαιρέθηκαν ορισμένα αεροδυναμικά στοιχεία από τα αμαξώματα

2.

Rally2

H WRC2 είναι η κύρια κατηγορία υποστήριξης του πρωταθλήματος. Aπευθύνεται σε ομάδες που υποστηρίζονται από κατασκευαστές και ανεξάρτητες ομάδες εγκεκριμένες από τη FIA και είναι ανοικτή σε τετρακίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 από την κατηγορία τεχνικών κανονισμών Rally2. Τα αυτοκίνητα είναι λιγότερο τροποποιημένα από τα World Rally Cars και η ισχύς και η απόδοση εξισορροπούνται μέσω περιοριστών στην εισαγωγή αέρα του τούρμπο και ορίου ελάχιστου βάρους.

Rally2

Για να κερδίσει βαθμούς μια ομάδα, πρέπει να «κατεβάσει» δύο αυτοκίνητα σε έως και επτά αγώνες, συμπεριλαμβανομένου ενός τουλάχιστον γύρου εκτός Ευρώπης. Οι οδηγοί και οι ομάδες πρέπει να υποδείξουν ένα ράλι που θα βαθμολογηθούν όταν εισέλθουν και θα μετρηθούν οι έξι καλύτερες βαθμολογίες από επτά συμμετοχές. Οι εγγεγραμμένοι οδηγοί μπορούν να συμμετάσχουν σε επιπλέον αγώνες με Priority 2 χωρίς να κερδίσουν βαθμούς.

Τα αυτοκίνητα αυτά υπάγονται στο γκρουπ κανονισμών Rally2, που έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά.

- Τουλάχιστον 2.500 μοντέλα δρόμου πρέπει να έχουν κατασκευαστεί μέσα στους προηγούμενους 12 μήνες.
- Κινητήρας τετρακύλινδρος, τούρμπο, 1.600 κ.εκ. με περιοριστή 32 χιλιοστά στην εισαγωγή αέρα.
- Ιπποδύναμη περίπου 285 ίπποι.
- Μπλοκ και κεφαλή κινητήρα βασίζονται στα μοντέλα παραγωγής.
- Επιτρέπονται τροποποιήσεις στροφαλοφόρων αξόνων, εμβόλων, επενδύσεων κυλίνδρων, βαλβίδων και εκκεντροφόρων.
- Μόνιμη τετρακίνηση, 5τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με paddles στο τιμόνι.
- Μηχανικά εμπρός και πίσω διαφορικά.
- Τροχοί 7 x 15 ιντσών για χαλίκι, τροχοί 8 x 18 ιντσών για άσφαλτο.
- Φρένα διαμέτρου 300 mm για χώμα, 355 mm για άσφαλτο.
- Βάρος: 1230 κιλά ελάχιστο, 1390 κιλά με οδηγό και συνοδηγό.

3.

Rally3

Σε αυτήν την κατηγορία ισχύουν οι ίδιοι τεχνικοί κανονισμοί με την WRC 2, αλλά είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ιδιωτικές συμμετοχές. Υπάρχει ξεχωριστή βαθμολογία για οδηγούς και συνοδηγούς και μετρούν τα πέντε καλύτερα αποτελέσματα από επτά συμμετοχές.

Rally3

Tο Group Rally3 είναι μια ομάδα προδιαγραφών αυτοκινήτων ράλλυ που καθορίζεται από τη FIA για χρήση στους διεθνείς της αγώνες, όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) και τα περιφερειακά και εθνικά πρωταθλήματα. Η κατηγορία ξεκίνησε το 2021 με την έγκριση του πρώτου αυτοκινήτου μετά την εισαγωγή της πρωτοβουλίας Rally Pyramid για την αναδιοργάνωση των κατηγοριών αυτοκινήτων και των πρωταθλημάτων σε διεθνή ράλλυ. Τουλάχιστον 2.500 μοντέλα δρόμου πρέπει να έχουν κατασκευαστεί μέσα στους προηγούμενους 12 μήνες.

Τα αυτοκίνητα Rally3 δημιουργήθηκαν για να καλύψουν ένα κενό ανάμεσα στα Rally2, που ήταν ακριβά για ιδιώτες και είχαν πολύ υψηλές επιδόσεις για τους νεοφερμένους. Πρόκειται για τετρακίνητα αγωνιστικά αυτοκίνητα με υπετροφοδοτούμενα κινητήρια σύνολα και ισχύ περίπου 210 ίππων. Το ελάχιστο βάρος τους είναι 1.210 κιλά. Ουσιαστικά, θα πρόκειται για τετρακίνητες παραλλαγές των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally4.

4.

Rally4

Η «βασική» κατηγορία των αυτοκινήτων ράλλυ, αφορά δικίνητα αγωνιστικά. Οι κινητήρες τους έχουν χωρητικότητα από 1.390 έως 2.000 κ.εκ. αν είναι ατμοσφαιρικά και από 927 έως 1.333 κ.εκ αν έχουν τούρμπο. Η απόδοση των κινητήρων είναι περίπου 210 ίπποι. Τουλάχιστον 2.500 μοντέλα δρόμου πρέπει να έχουν κατασκευαστεί μέσα στους προηγούμενους 12 μήνες.

Από το 2021, όλα τα αυτοκίνητα Rally4, όποια κι αν είναι η χωρητικότητα του κινητήρα τους, θα μοιράζονται τα ίδια χαρακτηριστικά για καλύτερη απόδοση: 30 mm περιοριστή στην εισαγωγή του turbo, ελάχιστο βάρος ρυθμισμένο στα 1.080 kg, δισκόφρενα 330 mm και τροχούς 15 ιντσών για χώμα και 17 ιντσών στην άσφαλτο.Rally4