Rally1
Είναι η κορυφαία κατηγορία του Πρωταθλήματος. Σε αυτήν συμμετέχουν οι καλύτεροι οδηγοί με τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα. Σε αυτήν την κατηγορία αγωνίζονται οι εργοστασιακές συμμετοχές που διεκδικούν τα πρωταθλήματα και τα αποτελέσματα όλων των αγώνων της χρονιάς μετρούν στην τελική βαθμολογία. Οι βασικοί εκπρόσωποι είναι οι Toyota Yaris, Hyundai i20 και Ford Puma.
Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έτρεχαν μέχρι το 2021 «πήραν σύνταξη» και στη θέση τους έχουμε τα νέα «θηρία». Η κορυφαία κατηγορία των ράλλυ ονομάζεται Rally1 και η ονομασία αυτή ακολουθεί τα νέα αυτοκίνητα, καθώς μαζί με τα παλιά αγωνιστικά «στο ράφι» μπαίνει και ο όρος World Rally Cars. Οι εκκλήσεις για νέα αυτοκίνητα έγιναν από τους υπάρχοντες κατασκευαστές που συμμετέχουν στο WRC, ώστε να αντικατοπτρίζουν τόσο τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, όπως οι εξελίξεις στην τεχνολογία, όσο και την ανάγκη μείωσης του κόστους για να καταστεί βιώσιμος ο ανταγωνισμός.
Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά φυσικά τους κινητήρες, που πλέον είναι υβριδικοί. Η βάση έχει μείνει η ίδια, δηλαδή ένας τετρακύλινδρος, τούρμπο, 1.600 κ.εκ. με ιποδύναμη περιορισμένη στους 380 ίππους, αλλά πλέον έχει προστεθεί και ένα ηλεκτρικό σύστημα. Το υβριδικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας θα παρέχεται σε όλες τις ομάδες από τον ίδιο κατασκευαστή, την Compact Dynamics, με ενσωματωμένη μπαταρία που παρέχεται από την Kreisel Electric.
Τα αυτοκίνητα κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια στις 100% ηλεκτρικές ζώνες σε απλές διαδρομές, όπως ορίζεται στο roadbook κάθε αγώνα από τον διοργανωτή του. Στην πλήρη ηλεκτρική λειτουργία, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 20 χλμ, ενώ η μπαταρία των 3,9 kWh, που λειτουργεί στα 750 volt, μπορεί να επαναφορτιστεί στο service park μέσα σε 30 λεπτά. Η υβριδική μονάδα μπορεί να αντέξει σε κρούση 70G.
Στις ειδικές διαδρομές το σύστημα θα συνεισφέρει περίπου 100 KW ή 136 ίππους παράλληλα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα μπορεί επίσης να ανακτά κινητική ενέργεια. Ο οδηγός θα έχει τρεις επιλογές για να ενεργοποιήσει την έξτρα ώθηση, με άλλες τρεις επιλογές για τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας από τον κινητήρα. Ο οδηγός όμως θα πρέπει να ορίσει αυτές τις επιλογές πριν από την εκκίνηση της ειδικής διαδρομής και δεν θα μπορεί να επιλέξει πότε θα ενεργοποιήσει την ηλεκτρική ώθηση εντός της Ειδικής.
Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα θα προσθέσει επιπλέον 84 κιλά στο μεικτό βάρος των αυτοκινήτων και λόγω των 750 βολτ της τάσης του, τα αυτοκίνητα θα πρέπει να φέρουν τη σήμανση «HY», με λευκά γράμματα σε κόκκινο φόντο, στις πόρτες. Τα πληρώματα θα πρέπει επίσης να έχουν μαζί τους γάντια υψηλής τάσης.
Άλλες σημαντικές αλλαγές σε σχέση με πέρυσι είναι οι παρακάτω:
- Συνθετικά καύσιμα
- Λιγότερο περίπλοκη ανάρτηση με μειωμένες διαδρομές
- Οι σχέσεις στα κιβώτια ταχυτήτων μειώνονται από 6 σε 5, όπως συμβαίνει στα αυτοκίνητα Rally2, και καταργούνται τα paddles στο τιμόνι
- Καταργείται το ενεργό κεντρικό διαφορικό
- Καταργούνται τα υγρόψυκτα φρένα
- Απλοποιείται το τούρμπο
- Αφαιρέθηκαν ορισμένα αεροδυναμικά στοιχεία από τα αμαξώματα